Πέμπτη 19 Μαΐου 2016

Εξωστρέφεια. Λύσεις υπάρχουν…Πως θα τις εκμεταλλευτώ?


Δεν είναι μυστικό ότι η Ελληνική αγορά βιώνει σήμερα πολύ δύσκολες για τον μικρομεσαίο επιχειρηματία οικονομικές συνθήκες ανεξάρτητα πλέον από τον κλάδο.
Ποια είναι η πραγματικότητα που αντιμετωπίζει μια μικρή / μικρομεσαία επιχείρηση στις σημερινές συνθήκες?
- Πτώση της αγοραστικής δύναμης και μειωμένες παραγγελίες;
- Καθυστέρηση πληρωμών;
- Αυξημένοι φόροι;
- Δυσκολία προώθησης νέων προϊόντων στην απαιτητική αγορά.


Που οδηγούν οι προαναφερόμενοι παράγοντες της αγοράς? Συνήθως στης κινήσεις της συρρίκνωσης των οικονομικών πόρων της επιχείρησης όπως:
- Μείωση του προσωπικού /απολύσει;

- Μείωση των μισθών;
- Προσλήψεις προσωπικού με χαμηλά εισοδήματα ή με επιδοτούμενα προγράμματα;
- Στροφή στο χαμηλότερο ενοίκιο κτλ.


Η αλήθεια είναι ότι το εξειδικευμένο προσωπικό δυναμικό είναι το ποιο πολύτιμο εργαλείο που διαθέτει μια εταιρία. Παρατηρείται ότι οι περικοπές, μειώσεις και καινούριες προσλήψεις των ατόμων με μειωμένη παραγωγικότητα, χαμηλό ηθικό, χωρίς εξειδίκευση στο αντικείμενο και άνευ τεχνογνωσίας ή εμπειρίας πολύ συχνά δεν φέρνουν τα επιθυμητά αποτελέσματα.

Τι άλλο μπορεί να κάνει ένας επιχειρηματίας για να φέρει ελάχιστα κέρδη χωρίς επιπλέον έξοδα που χρειάζονται για καινούριες προσλήψεις? Να τα κάνει όλα μόνος του. Λογικό. Ο απόλυτος έλεγχος και συντονισμός κινήσεων στις διαδικασίες που δυστυχώς, απαιτούν πολύ πολύτιμο χρόνο και … γνώσεις. Να μην ξεχνάμε ότι όσο εξελίσσεται μια επιχείρηση για να αποδώσει οι απαιτήσεις αυξάνονται, ο χρόνος δεν είναι αρκετός και όλο κα περισσότερα μεγαλώνει η ανάγκη για αποδοτικά εργαλεία προώθησης ενός προϊόντος ή μίας υπηρεσίας.


Η εξωστρέφεια αποτελεί πλέον μια έξοδο και μια λύση πρώτης ανάγκης για έναν παραγωγό ή έναν δημιουργό. Όμως, η εξωστρέφεια προϋποθέτει επίσης τεχνογνωσία στο αντικείμενο εξαγωγών, μελέτη των ξένων αγορών, μια ιδέα από το marketing και τις τεχνικές των πωλήσεων, γνώση αγοραστικής συνήθειας και νοοτροπίας του αγοραστή στην αγορά - στόχο που απευθύνεται, εμπειρία. 



Ως εκ τούτου, τι μπορεί να κάνει μία μικρή εταιρία / ένας επιχειρηματίας για να στραφεί στις εξαγωγές με αρκετά γρήγορα αποτελέσματα γλυτώνοντας πολύτιμο χρόνο και διάφορα έξοδα που επιβαρύνουν το budget της επιχείρησης? Πιστεύουμε από την εμπειρία μας ότι το καλύτερο που μπορεί να κάνει ο επιχειρηματίας είναι να απευθυνθεί σε έναν επαγγελματία, εξωτερικό συνεργάτη που θα αναλάβει την στελέχωση των εξαγωγών του και θα τα εκτελέσει όλα ενεργώντας για το λογαριασμό της εταιρίας στην μορφή του οργανωμένου τμήματος εξαγωγών και μειώνοντας με αυτόν τον τρόπο σημαντικά το λειτουργικό κόστος της επιχείρησης του.

Στην Ελλάδα το ποσοστό εταιριών που εκτελούν outsourcing (εξωτερίκευση) παραμένει ακόμα χαμηλό και η λέξη “outsourcing” δυστυχώς παραμένει άγνωστη για έναν μεγάλο αριθμό στον επιχειρηματικό τομέα. Outsourcing είναι μια εξαιρετική υπηρεσία - πολυεργαλείο, πολύ δημοφιλής στον κόσμο που κυριολεκτικά λύνει τα χέρια του επιχειρηματία λόγω ότι εκτός από τα οικονομικά πλεονεκτήματα, παρουσιάζει επίσης και επιτυχημένα αποτελέσματα στρατηγικής ανάπτυξης των βιομηχανιών που έχουν υιοθετήσει τις υπηρεσίες εξωτερίκευσης. Πλέον δεν μιλάμε για το παρόν, αλλά στοχεύουμε το μέλλον. Σήμερα οι χώρες όπως Γερμανία, Γαλλία, Ολλανδία, Ηνωμένο Βασίλειο, Ιαπωνία, Κίνα, ΗΠΑ, Καναδάς και Ινδία κρατάνε ψιλά το επίπεδο των κερδών από τις εξαγωγές που εκτελούν μέσω outsourcing συνεργασιών. Ακολουθούν οι χώρες της Άπω Ανατολής και Αφρικής όπως Φιλιππίνες, Μαλαισία, Βιετνάμ, Μπαγκλαντές, Νότια Αφρική και πολλές άλλες. Παραδείγματος χάρη, σχετικά με τα στοιχεία του 2015 η Γερμανία κατέχει την τρίτη θέση στην παγκόσμια κατάταξη εξαγωγών μέσω outsourcing, Ολλανδία – την 5η θέση, Γαλλία – την 8η θέση, Ηνωμένο Βασίλειο – την 9η θέση, Καναδάς - την 11η θέση στην παγκόσμια κατάταξη, Ισπανία – 18η θέση στην παγκόσμια κατάταξη. Η Ελλάδα – μόλις 58η θέση στην παγκόσμια κατάταξη.
Ποια είναι τα κύρια πλεονεκτήματα της υπηρεσίας?
1. Έχετε να κάνετε με τους επαγγελματίες στον χώρο που εστιάζουν την προσοχή τους στο θέμα με στόχο να πετύχουν.
2. Κερδίζετε χρήματα στα λειτουργικά σας έξοδα αυξάνοντας παραγωγικότητα της επιχείρησης σας λόγω της συνεργασίας με τους επαγγελματίες στον κλάδο.
3. Σταματάτε να σπαταλάτε τον χρόνο σας εστιάζοντας στους νευραλγικούς τομείς της επιχειρηματικής σας δραστηριότητας αφού οι άλλοι αναλαμβάνουν εξ ‘ολοκλήρου το εξαγωγικό (ή εισαγωγικό) σας έργο.
4. Και τέλος, παίρνετε την ευθύνη απόφασης αλλά ταυτόχρονα συμβουλεύεστε πως θα μπορούσατε να αποφύγετε κάποιες παγίδες που σας περιμένουν, ιδιαίτερα στις καινούριες συνεργασίας και συναλλαγές.


Τα μειονεκτήματα της υπηρεσίας είναι ότι σε περισσότερες περιπτώσεις δεν είναι in-house εργασία και δεν έχετε τον απόλυτο έλεγχο των κινήσεων του δυναμικού που εργάζεται για εσάς εκτός έδρας σας και δεύτερον, για αυτούς που έχουν τρυφερές σχέσεις με το θέμα εχεμύθειας αυτό ίσως, αποτελεί πρόβλημα.


Γνωρίζουμε όμως, ότι υπάρχουν εταιρίες με πολύ μεγάλη ευελιξία προσέγγισης στην συνεργασία με τους πελάτες τους που διαμορφώνουν τα προγράμματα ανάλογα με τις ανάγκες της ενδιαφερόμενης επιχείρησης. Mια εταιρία που θα θέλαμε να αναφέρουμε ως παράδειγμα είναι εταιρία outsourcing (UNIPORT) με αντικείμενο εισαγωγές – εξαγωγές. Τι ακριβώς κάνει αυτη η εταιρία

Αναλαμβάνει την στελέχωση και διεκπεραίωση των εξαγωγών (ή εισαγωγών) των επιχειρήσεων που έχουν στόχο διείσδυση στις καινούριες αγορές. Εκτελεί όλες τις πράξεις των εξαγωγών πάντοτε με την εποπτεία της επιχείρησης που απευθύνεται στην εταιρία, διαμορφώνει το εξαγωγικό πλάνο και το προφίλ της επιχείρησης σύμφωνα με της ανάγκες της, αναλύει ανταγωνισμό, κάνει έρευνα και ανάλυση αγορών – στόχων, προωθεί τα προϊόντα στις αγορές εξωτερικού εξασφαλίζοντας τις πωλήσεις ήδη από τους πρώτους μήνες συνεργασίας (!) με Μεθοδικότητα και Επαγγελματισμό, Γρήγορα, Αποτελεσματικά και με Ασφάλεια προσφέροντας την Εμπειρία και την Τεχνογνωσία στους πελάτες και πολλά άλλα. Με άλλα λόγια, έχετε το δικό σας τμήμα με τη μόνη εξαίρεση ότι βρίσκεται εκτός έδρας σας. Συνδυασμός συμβουλευτικής και ανάλυσης με Στρατηγική προσέγγιση στις πωλήσεις είναι κάτι που πιστεύουμε, λείπει σήμερα στην αγορά και καλό να το εκμεταλλευτούμε.

Το παράδειγμα της προαναφερόμενης εταιρίας αποτελεί μια λύση, πρωτοποριακή πρόταση και ενναλακτική στρατηγική ανάπτυξης για τις εταιρείες που ενδιαφέρονται να συνεργαστούν με εμπείρους επαγγελματίες στους τομείς των εξαγωγών αλλά ταυτόχρονα δίνουν μεγάλη σημασία στην όσο το δυνατόν καλύτερη και αποδοτικότερη εκμετάλλευση των οικονομικών πόρων της επιχείρησης τους.
 

Τα κριτήρια είναι όλα διαφορετικά και η επιλογή και απόφαση – δική σας.
Καλή επιτυχία – Καλές δουλειές.

2 σχόλια:

  1. Συγχαρητήρια γιά το άρθρο.Επιτέλους και μία πραγματικά καινοτόμα εταιρία με ειλικρίνεια.
    Μπράβο!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή